Trollskog + svamp
 
Traskade runt i skogen och plockade svamp med fadern idag.
Var länge sedan vi gjorde det tillsammans, men känns ändå som igår på något vis.
När jag var liten brukade jag, pappa, mina syskon och farmor plocka svamp nästan varje höst och det var alltid något jag såg fram emot.
På senare år har jag och pappa kanske gjort det en gång förut, men det är alltid lika mysigt.
 
Vi hittade massvis med svamp, och ett hjortkranium som jag genast tog med hem och gjorde rent.
Det är min nya partner.
Ska döpa hen till något men är högst oklar om vad.
 
*
 
Att få gå runt i en stor skog, med bara mossa, granskog och svampar runtomkring sig är något speciellt. Nästintill magiskt. Trollskt.
Varje gång jag gör det tror jag nästan att det ska dyka upp ett troll, en liten älva eller att Näcken ska sitta vid en bäck och spela fiol. Allt jag trodde så starkt på som barn, som var så verkligt för mig, blir riktigt på nytt.
 
Och jag vill aldrig sluta tro på älvor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bisous!
/Andréa
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress