Framsteg
 
Jag har en tendens att glömma bort att jag är duktig på vissa saker. Antagligen ligger det rotat i det där självhatet jag nämnt tidigare. Men vi snackar om sånt jag rent logiskt sett borde veta att jag är duktig på.
Som exempelvis smink:
Jag har jobbat med smink i två år, varit utbildad i tre, extrajobbat med det i 4. 
Jag har stammisar i butiken jag jobbar som endast vill gå till mig, varje dag gör jag kunder nöjda,
jag VET att jag är en duktig makeup artist.
 
Men ändå kan jag inte låta bli att jämföra mig med andra makeup artister och tänka "varför kan inte jag göra det där?". Även fast personen i fråga kanske jobbat tio år mer än mig, förväntar jag mig att jag ska ligga på samma nivå. 
 
Så då är det bra att kolla tillbaka, på när jag upptäckte mitt sminkintresse, och se hur långt jag faktiskt kommit.
 
I oktober för 5 år sedan, 2017, gjorde jag min första riktiga makeup-look och la ut här på bloggen.
Idag, 5 år senare, har jag kommit längre än jag då någonsin trodde jag skulle göra.
Jag jobbar för ett makeupföretag, jag frilansar, jag gör bröllop, fotograferingar, mode osv.
Det här är mitt jobb, men även min passion.
Och det går framåt.
 
 
M

🙏💪👏🙋❣️❣️❣️

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress