När allting bara blir fel
Nu är det jävlar i min lilla låda dags för ännu ett rant-inlägg från mig.
 
Jag har alltid älskat Family Guy, älskat humorn och hur dom driver med saker som inte alltid är socialt accepterat och hur dom alltid pushar gränserna (som med slagsmål och kräks osv). MEN, nu får det fan vara nog. Skämten om våldtäkt och sexuella trakasserier har har blivit alltför vanliga och dyker upp minst två gånger varje avsnitt. Ursäkta mig om jag fan inte tycker det är kul när "Peter the strawberry" blir utsatt för ett övergrepp och gråter om det i duschen. Det här är inte satir, det är folks verklighet. Alltför många människor har varit där själva, och att se sådana skämt lyfter återigen bort fokus från förövaren till offret. Att det hela är ett stort jävla skämt. Som någon som varit med om sexuella övergrepp kan jag rakt ut säga attt det enda sådana skämt bidrar till är ångestfyllda minnen och en känsla av skam.
 
Nu får det fan vara nog. Det finns andra saker att skämta om.
Håll er till slagsmål och kräks.
Lämna våldtäkterna out of it.
 
 
 
Känner lite så här:
 
Bisous!<3
//Andréa
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress