DEJTA DIG SJÄLV
Tjena bloggen,
 
jag skriver ofta om hur mycket bättre mitt liv blev när jag träffade min flickvän, Johanna, men i detta inlägg vill jag trycka på att det blev bättre för att jag träffade henne som PERSON inte för att hon blev min flickvän.
 
I vårt samhälle målas det konstant upp en bild av att ens liv blir perfekt bara du träffar en partner. Vi ser det i filmer, böcker, reklam, i precis allt. Det är så sjukt mycket fokus på att hitta den rätta för en och bara en gör det så löser sig alla ens problem! KÄRLEKEN KLARAR ALLT. Men så är det ju inte riktigt, du måste vara stark i dig själv, du kan inte alltid lita dig till att andra ska fixa dig. Du måste fixa dig själv. Du måste älska dig själv (på något plan) för att kunna ge din kärlek och älska någon annan. En partner kan absolut vara ett stöd, men en partner är så mycket mer än en trygghet. Du ska aldrig aldrig aldrig vara tillsammans med någon bara för att få trygghet, det är varken rättvisst mot dig själv eller personen du är med, tro mig det slutar bara i skit.
 
Hitta istället någon du kan vara dig själv med till 100%, någon som är din närmsta vän samtidigt som hen är din käresta. Mitt liv blev bättre för att jag träffade Johanna, personen, människan, Johanna, inte flickvännen Johanna. Sedan hade jag en förjävla tur som blev kär i någon så underbar och som blev kär i mig tillbaka.
 
Sedan vill jag inte nog trycka på detta: Du behöver inte en partner för att vara lycklig och lyckad som person. Var din egen partner! Gosa ihop dig med dig själv, håll om dig, älska dig själv. Kärlek kan komma och gå men kärleken till dig själv är livsviktig! Så  efter jobbet eller skolan eller vad som helst ikväll föreslår jag att du gör något för din skull. Något som du mår bra av. Det kanske är att ta ett bad med tända ljus, dricka en kopp te och läsa, sitta på tumblr i timmar eller se en film. Vad som helst som DU mår bra av. Ta en stund för dig själv. Dejta dig själv lite grand. Ja precis, ha en dejtkväll med dig själv! Det är mitt största och bästa tips. Dejta dig själv!
 
Nu lät jag som en sån där typisk "självhjälps-bok" men det är faktiskt sant. Det funkar. Iaf för mig. :)
 
Bisous!<3
//Andréa
 
 
Evelin

Herregud vad jag behövde läsa det här. Jag och mitt ex har gått fram och tillbaka i tre år och han har kört över mig känslomässigt fler gånger än vad jag kan räkna. När han känner sig ensam och ledsen så vill han ha mig och jag har kommit krypande varenda gång bara för att se honom tröttna igen och bryta fler löften. Helt sick. Allt för att jag har ett enormt bekräftelsebehov och känner att jag måste bevisa mig själv för honom. DEN HÄR GÅNGEN SKA JAG BRYTA MIG LOSS!!!!

Ikväll efter jobbet ska jag sitta kvar i baren och ta en drink med mina älskade kollegor, bara därför. Tack för att du inspirerar! <3

Svar: Hej! Gud vad glad jag blir av att läsa detta. Du förtjänar så mycket mer än att bli trampad på! NJUT av den där drinken fullt ut, det är du värd! Ha en fantastisk kväll. <3
Andréa

Jenny

jättebra skrivet Andréa!! Peppande!

Svar: Tack!
Andréa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress