Genderqueer problems 1
Hejhej bloggen,
 
med tanke på mitt tidigare inlägg känner jag mig nu bekväm med att dela med mig av en till del av mitt liv och har därför nu startat en ny kategori kallad "Genderqueer problems". Här kommer jag helt enkelt berätta om olika problem som dyker upp för mig i vardagen.
 
Genderqueer problems 1:
Som jag berättat tidigare går jag just nu en makeup artist utbildning där vi varje dag sminkar varandra, detta innebär att jag måste gå till skolan utan peruk (den är i vägen) och utan smink varje dag.
Och ibland blir det hela lite problematiskt.
 
Igår till exempel, jag hade en "tjej-dag" och gick till skolan, osminkad med mitt korta hår, och spenderade en hel dag med att bara stirra mig själv i spegeln medan vi tränade på att sminka ögonbryn. Det blev oerhört ångestfyllt eftersom det enda jag kunde se var en kille, men det enda jag kände i mitt hjärta var att jag var en tjej.
 
Jag förstår att det här är jäkligt knepigt att förstå, jag fattar det knappt själv hälften av tiden, men bara för att jag har en vagina och bröst betyder det inte att jag alltid ser en tjej i spegeln, även när jag har "tjej-dagar". Jag ser något annat, något mer än bara jag.
 
Sedan går det ju självklart åt andra hållet också, när jag känner mig som en kille, kommer till skolan och får ett helt ansikte med smink så är ju inte det toppen heller.
 
Och ja, jag inser att det låter väldigt stereotypiskt med att jag inte känner för att ha smink när jag känner mig som en man, men det är så det är. Och det kanske ändras senare i mitt liv men just nu fungerar jag så.
 
 

Bisous!<3
//Andréa
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress