Torsdagsfunderingar
Något jag får höra praktiskt taget varje dag, i en rätt trött och taskig ton, är:
"Du ska alltid vara så jäääävla provocerande!" och för varje gång jag får höra detta frågar jag mig själv:
"Är det verkligen så illa att jag står upp för vad jag tror på och inte backar?". 
 
Svaret är: Nej, det är det inte. Det som är jävligt illa, är att någon som står för sina åsikter och kampen för lika rättigheter för alla och vägrar låta kommentarer som går emot det slippa förbi, blir sedd som en bitter feministfitta utan humor. Sedan kan en då även ta upp varför "feministfitta" skulle vara något negativt, senast jag kollade är feminism och fittor något ganska så, väldigt, fint.
 
Menmen, Rom byggdes inte på en dag, en kan inte förändra hela samhället och alla dess invånare helt ensam på kort tid. Men det en kan göra är att fortsätta "provocera" och försöka öppna upp folks sinnen.
 
Over and out.
 
 
Bisous!<3
//Andréa
 
 
Anonym

Amen !

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress